انواع روکش استخر

تنها چیزی که از دیدگاه فنی برای پوشش استخر نیاز است، یک ورق پلاستیکی بزرگ است. ورق پلاستیکی کلیه الزامات برای رفع مشکل تبخیر استخر را دارا می باشد اما یک ورق پلاستیکی عادی که از مصالح فروشی تهیه میگردد بهترین گزینه نیست، زیرا این محصول به راحتی پاره میشود و در برابر نور خورشید نیز بعد از چندماه از بین می رود. گرچه ورق پلاستیکی از تبخیر آب استخر جلوگیری خواهد کرد اما برای شرایطی که در طولانی مدت زیر نور آفتاب قرار گیرد مقاوم سازی نگردیده است. بنابراین عملا این پلاستیک ها برای چند ماه مهمان استخر شما خواهند بود.

بنابراین بهتر است از پوششی استفاده کنید که به طور خاص برای شرایط استخری طراحی گردیده است. جنس این محصولات پلی اتیلن یا پلی پروپیلن می باشد که با افزودنی های خاصی که در تولید آنها استفاده می گردد، در برابر اشعه UV مقاوم سازی می گردند. آن ها میتوانند شفاف یا مات باشند و در رنگ های مختلف تولید می گردند. به طور عمومی از رنگ آبی برای استخر های تفریحی و از رنگ مشکی نیز برای استخرهای بزرگ کشاورزی و صنعتی استفاده می گردد.

برای شناوری بهتر این محصول بر روی آب، حباب هایی در آن در نظر گرفته شده است، تصویر زیر نمونه این حباب ها را نشان میدهد. روکش استخری پارس صدرا با حبابهایی به قطر 13 میلی متر و ارتفاع 4 میلیمتر، شناوری بسیار خوبی را برای این محصول ایجاد کرده است.

استخرهای روباز در طول روز حدود 80 درصد از انرژی خورشید را که به سطح استخر برخورد میکند جذب می کنند. اما در طول شب میزان بسیاز زیادی از آن را از دست میدهند. روکش های شناور بسته به نوع، جنس و رنگ متریال آن، عملکردهای متفاوتی را در رابطه با جذب انرژی خورشید و حفظ و نگهداری آن از خود به جای می گذارد. بنابراین یکی از پارامترهای انتخاب نوع و رنگ روکش همین موضوع می باشد.

بنابراین استفاده از روکش های استخر علاوه بر مزایای فراوانی همچون جلوگیری از تبخیر آب تا 95 درصد و جلوگیری از رشد جلبک و خزه، به حفظ انرژی نیز کمک شایانی می نماید و هزینه های تامین انرژی استخر را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 


کلیه حقوق برای پارس صدرا محفوظ است
پارس صدرا