مزایای روکش استخری شناور

روکش های استخری شناور به صورت رول هایی از جنس پلی اتیلن با عرض 2 و نیم متر و طول 40 متر در کارخانه پارس صدرا واقع در شهرک صنعتی عباس آباد تولید می گردند.

این روکش ها به واسطه مزایای فراوانی که دارند، در دنیا با استقبال گسترده ای همراه گردیده اند. در اروپا، آمریکا و بسیاری از کشورهای آسیایی تولید و استفاده میگردد.

از جمله مزایای روکش استخری شناور میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

1- جلوگیری از تبخیر آب

با استفاده از روکش استخری شناور می توان تا 95 درصد از تبخیر آب جلوگیری نمود. این موضوع در شرایط کنونی آب و هوایی کشور ایران و معضل کم آبی، بسیار حائز اهمیت می باشد به نحوی که هزینه خرید و نصب این روکش در بعضی مناطق کشور بسیار پایین تر از هزینه آبی است که از سطح استخر تبخیر می گردد. با توجه به اینکه طول عمر این روکش ها بیش از 10 سال می باشد، استفاده از آن ها از نظر اقتصادی بسیار به صرفه می باشد. 

2- جلوگیری از رشد جلبک و خزه

یکی از اصلی ترین عوامل رشد جلبک و خزه در آب، عامل نور خورشید می باشد. با حذف این عامل از رشد جلبک و خزه جلوگیری می شود. روکش استخری شناور با پوشانیدن کل سطح آب از ورود نور خورشید جلوگیری می کند و درنتیجه آب استخر همراه تمیز و شفاف و بدون هرگونه جلبک و خزه است. به همین دلیل میزان بسیار زیادی در هزینه های مربوط به فیلتراسیون و تصفیه آب صرفه جویی می گردد و از نظر اقتصادی، بهره گیری از روکش استخر شناور را توجیه پذیر می نماید.

3- حفظ گرما و جلوگیری از اتلاف انرژی

در استخرها از سیستم‌های گرمایشی جهت تامین گرمای محیط و آب استفاده می‌شود، با استفاده از روکش استخر شناور مصرف انرژی و هدر رفت گرما را می‌توان کاهش داد.


کلیه حقوق برای پارس صدرا محفوظ است
پارس صدرا