جوش پذیری دیمپل شیت ها

عموما برای پوشش یک سطح از دیمپل شیت ها و اطمینان از حصول آب بندی مناسب، ورق ها باید به یکدیگر اتصال پیدا کنند. در تولید دیمپل شیت های شرکت پارس صدرا، فرمولاسیون به گونه ای است که لایه های بیرونی خواص جوش پذیری بهتری نسبت به لایه میانی دارد. این امر باعث می شود تا خواص جوش پذیری بهبود یافته و همچنین حین فرآیند نصب، در صورت عدم دقت اپراتور و استفاده از حرارت بیش از حد خواص مکانیکی جوش افت کمتری داشته باشد.

 

اتصال عرضی لبه صاف رول ها به یکدیگر:

لبه های صاف تعبیه شده در دو طرف رول ها امکان جوش دادن ورق ها به یکدیگر را فراهم می آورد. اتصال ورق ها بصورت جوش حرارتی انجام می شود و در آن از تجهیزات متداول در جوش ورق های ژئو ممبران مانند دستگاه Comet  استفاده می گردد.

به منظور تست مقاومت جوش می توان از استاندارد ASTM D5820-95 استفاده نمود. طبق این استاندارد پس اتمام جوش دو خطی ورق ها، هوا توسط تجهیزات مناسب به فضای مابین دو خط جوش دمیده می شود. در صورت مشاهده افت فشار تا سرحد مذکور در استاندارد، جوش نهایی و قابل اطمینان خواهد بود. اما در صورت مشاهده افت فشار شدید، می توان نتیجه گرفت عملیات جوش نیازمند بازبینی می باشد.

اتصال طولی رول ها به یکدیگر توسط اکسترودر دستی:

برای حصول اطمینان از آب بندی مناسب درز اتصال، می توان از دستگاه جوش اکسترودر دستی استفاده کرد. این سیستم با استفاده از یک اکسترودر دستی قادر است تا سیم جوش از جنس پلی اتیلن را بصورت ذوب شده (در داخل یک سیلندر با اکسترودر) را درمحل اوورلپ تزریق کرده تا بعد از سرد شدن محل همپوشانی را آب بند کند.

 

 


کلیه حقوق برای پارس صدرا محفوظ است
پارس صدرا